Managing PaymentStatus with new payment gateways

This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.
13 年 前
Hello,
I am wrinting 3 new gateways for french bank : PAYBOX, SIPS and CYBERPLUS
All of these are 'redirect payment processor' where the customer is redirected to another site to complete the transaction.

The question is concerning PaymentStatus between the steps ProcessPayment, PostProcessPayment and return to the site.
Step 1 - Looking at some examples, ProcessPayment set order to PaymentStatusEnum.Pending
Step 2 - PostProcessPayment build a response to redirect user to secured page on the bank site
Step 3 - The bank redirects back the user to my site, and I have 4 possibilities:
- Success
- Error
- Cancel
- Refused

My question is about Error, Cancel and refused cases, what should I do with my Order? I tried to set it to PaymentStatusEnum.Voided like this
int orderId = CommonHelper.QueryStringInt("PBX_CMD");
OrderManager.Void(orderId);

and VoidOffLine like this
int orderId = CommonHelper.QueryStringInt("PBX_CMD");
string error = "";
OrderManager.VoidOffline(orderId, ref error);


but it fails because of this code
if (!CanVoidOffline(order))
        throw new NopException("You can't void this order");

What should I do? If I do nothing, my order will stay pending... with no way for the user to retry to pay?
What I am doing wrong?

Thanks for your help,

Nicolas
13 年 前
Nobody knows how to cancel a pending payment?
13 年 前
Look at OrderManager.CancelOrder(orderId, true) method
13 年 前
FRENCH USERS LOOKING FOR FRENCH GATEWAY :

Peut être certains seront interessés par le module de paiement PayBox pret à l'emploi disponible sur http://store.muniere.fr/category/1-nopcommerce.aspx

PayBox est disponible chez HSBC, Credit Agricole et d'autres.
13 年 前
Bonjour Nicolas:

Juste une petite question, comment peut on faire passer une commande sur un site fait sur la base nopcommerce, mais en allant vers la solution SPPLUS de la Caisse d'Epargne. En étant client de cette solution de paiement je voudrais en profiter, car elle est vraiment performante. J'ai le kit d'installation, mais je ne sais pas associer les codes nécessaires pour passer vers le site de paiement un ligne de la Caisse d'Epargne. Je sais que c'est dans l'archive chekoutonepage.aspx.cs que ça se joue, mais je ne suis pas un programmateur.

Autre chose, je viens de appliquer ce qui est sur ton blog (configuration de la réécriture d'urls sous nopcommerce"), c'est génial, facile et rapide. Maintenant le numéro du produits est à la fin. Sait-tu programmer pour un booking ?, mon commerce est directement reservations, c'est plutôt des services, vols, hôtel, voitures, restaurants, etc. Donc j'ai besoin de mettre dans la fiche des produits de dates, prix differenciés (selon saisson ou bien durée de location), pour les restaurants, prix par rapport aux menús, etc.

Très cordialement,

"L'informatique est avant tout une histoire de partage..."

Je suis d'accord.
13 年 前
Hi Nicolas, Im from Argentina. Here, HSBC Bank has its own Payment Gateway "Secure ePayment".
Im trying to develop a new payment module for nopcommerce 1.60.
Secure ePayments functionality is similar as the one you mention, The customer is redirected to HSBC site to perform the payment.
Im stating to the development and Im asking me if you can help me, Giving me same recomendations as how to start.

Thank you so much.

Bodhi, Pablo.-
This topic was automatically closed 365 days after the last reply. New replies are no longer allowed.